Thursday, January 29, 2009

Happy Chinese New Year

29/1/2009
Setelah 5 hari bercuti akhirnya ari ni aku kembali ke office. Sape kate Chinese new year org cina je yg sakan bercuti aku pun tompang sekaki wakakak... selama 5 hari bercuti neh aku manfaatkan setiap masa yang ada untuk bersama keluarga. Memula nk balik hari jumaat petang (23/1/09)tuh,Plan punye baik dgn black mintak tolong tumpangkan aku sampai komuter sg buloh tetiba xjadi plak sebab ada hal. Hari sabtu aku balik semban naik komuter, sampai je dekat komuter seremban ,hubby aku dh tunggu terus je kite org mulakan perjalanan dari seremban ke kuala pilah. Sampai je kat umah mak terus tya dh makan ke belum? ekekekek...aku dgn memalu kucing ckp blum .hari ni mak masak lauk faberet aku iaitu lauk gulai ketam wahhhh...besh besh lama xmakan lauk ketam. Esok aku akan ditinggalkan sebabnye si somak neh kene keje. Tp xdelah boring sangat dia xde sbb aku ditinggalkan kat umah mak. Tp xpe kan abgg... ari isnin pagi abg dtg ambik bawak g umah ayah kat pasoh.

26/1/09- Pepagi seawal pukul 10 si somak neh dh balik nk ambik aku g balik umah ayah(ayah mertua). Kiranye nilah 1st time aku balik n tdo sana. Huhuhu...sebelum tuh pening gak pk ape eh nk masak kat sana nanti. Kirenye nk tunjukkan skill lah tu :P
lepas makan tengahari kite org pun gerak g pasoh . Sampai je kat sana nampak dari jauh ayah dh tunggu kat luar. Salam ,shium tgn ayah pastu terus masuk umah. Makan malam tuh aku masakkan yg simple jer sbb bahan2 xde. Aku masak je apa yg ader. Akhirnye terciptalah lauk telur masak kicap dgn sawi goreng wakakkaka... ape punye menantu ar aku neh. Xpe ayah...esok zura masakkan lauk besh utk ayah eh. Esok pepagi aku buatkan sarapan (mcm biasalah...sardin roll) pastu ajak si somak g pasar. Meu tengahari pada hari selasa tuh (tom yam campur, ikan cencaru bakar dgn kangkung goreng) tu pun dh kire hebat arr... Berselera sungguh tgk ayah makan. Sian ayah xde sape nk jaga amkan minum ayah kan...sbb mak dh xde. Tenang je rasa hati neh bila tengok ayah ceria menantu n anak dia ada temankan. Kalau tak dia duk sensorang jerk kat umah tu. Xpe ayah next time zura balik lagi eh.

1 comment:

نوريسواندي عبدالوهاب said...

yeyyy!! besh arr minggu lepas dpt bersama keluarga tercinta dan isteri tersayang.. hehehe.. masak sedap plak tu cyg abg neh..