Sunday, January 18, 2009

Pra Honeymoon

29/12/2008
Semalam selepas majlis habis dalam pukul 12 tengahari, ramailah jugak sedara mara sebelah abg aku ni yang nak balik setelah penat bekerja untuk menjayakan majlis. Sebelum balik tuh aderlah sorang sepupu abg aku neh kak ngah cakap "Along, esok nanti kita pegi melaka nak? kite naik eye on malaysia. Bawaklah kak long jejalan" Uits... aku sekarang dh jadi kak long, mak long semuanye long lah ekekkeke.. teringat aku peristiwa malam masa nk potong kek hantaran. Biaselah bebudak kan suke makan kek. Aderlah sorang anak buah abg aku neh dalam umur 7 tahun kot. Nak kek yang abg aku potong, sekali bleh plak abg aku cakap" Gi lah mintak dengan mak long tuh". Aku ni pun weng gak . Aku pun toleh la kesebelah pastu aku tengok2 sape yang abg aku maksudkan. Sekali baru aku perasan dia cakap akulah tu wakakakak....akulah mak long :D. Ishh..memacam perasaan bila duk selain dari umah kita. Nk buat itu xkena, nak buat ni xkena isshhh... tp aku kena biasakan diri dengan keadaan tu. Kalau kat umah aku bleh baring2 sesukahati, kat umah org kenalah jaga kelakuan sikit kan...huhuhuhu.

Sehari selepas majlis disebelah pengantin lelaki, hari tu aku g 1 lagi majlis kenduri kawen. Kirenye pengantin baru g kenduri pengantin baru ekekke... masa kite org wish selamat pengantin baru kepada pengantin, dia org pun wish selamat pengantin baru gak kat kite org huhuhu... berapa banyak pengantin daaaa.... Lepas je g kenduri kawen , aku n somak menghantar ayah mertua aku balik ke pasoh. Tp sebelum tu kite org anta dia g klinik sebab dia ngadu demam n sakit2 badan. Sian ayah kan. LEpas je anta ayah terus je aku on kan cerita kak ngah semalam yang mengajak g eye on malaysia. Huhuhuhu... akhirnye aku berjaya mencairkan hatinye nk g melaka. Darri serting kite org bawak 1 kete ada 4 org pastu janji dgn kak ngah tunggu dekat rembau. Dari rembau kite org konvoi ke melaka mencari eye on malaysia. Ehhh...lupa nak cakap. Mesti korang peik nape pulak nak naik eye on malaysia kena g melaka. Untuk pengetahuan semua eye on malaysia dh xde kat kl. Dia buat kat melaka pulak kat tepi laut. Besh woo...sampai je kat situ angin laut bertiup sejukkk je huhuhuh...kite org sampai dh malam dalam pukul 7malam. Meh tengok gambar di eye on MELAKA huhuhu...


1 comment:

نوريسواندي عبدالوهاب said...

ehh!!.. maklong tu.. maklong yang pertama dalam keluarga sebelah lelaki.. sbb sepupu2 yang paling sulong takda lagi yg kawen.. hakss..