Monday, January 12, 2009

Alhamdulillah.. Semuanya berjalan lancar

Selesai sudah majlis yang dinanti. Sedikit coretan untuk semua. Aku start balik kg pada hari sabtu 20hb dis 2008. Pepagi lagi aku dh bertolak balik dengan kereta yg sarat dgn muatan bebarang. Sesampai je dekat rumah dh terasa bahangnye majlis aku neh. Belum ape2 lg 1 mggu sblm majlis, rumah aku telah dikerumuni oleh sedara mara dan juga jiran tetangga. Ishh...cuak gak kalau belum majlis dh mcm tu punye ramai apatah lagi waktu majlis nanti. Dalam kekalutan membilang hari, lagi 4 hari aku dapat call dr mak andam dia mintak aku dtg butik suh pilih baju yg lain sbb katanya baju yang aku bekenan tuh xleh nk adjust dh. Adehhh...keciwa betul. Akhirnya aku pilih baju warna kelabu untuk majlis malam tu.

26/12/08
Tepat jam 5:20ptg aku sah menjadi isteri kepada noriswandi b Abd Wahab dengan sekali lafaz. Korang nk tau ape perasaan aku? Hahahhaha...aku xberperasaan pun. xsedih pun. tp tatkala sebelum upacara akad nikah dijalankan. Kadi suh ayah aku tya aku setuju ke tak. Dari jauh aku nampak papa datang sambil pegang tangan aku. Aku dapat dengar suaranya terketar2 menahan sedih. "Kak lang.... papa nak nikahkan kak lang dgn wandi, Kak lang setuju tak?" terus je air mata aku laju jatuh berguguran sambil aku anggukkan kepala tanda setuju. Sepanjang proses akad nikah tu air mata ni laju je jatuh teringatkan apa yang diucapkan oleh papa td. Mungkin berat hatinya nk lepaskan aku dan inilah kali terakhir dia menjadi wali bagi anak2nya kerana aku adalah anak perempuan terakhir dlm keluarga.


8:30malam
Kesinambungan majlis diteruskan lagi pada sebelah malamnya. Iaitu dipanggil malam berinai. Tp sebelum tu aku sempat lah jugak menggayakan 2 persalinan iaitu baju songket pahang dengan baju ala2 ratu bollywood ekekke... terujalah pulak masa sesi bergambar tuh huhuhu...dapat melaram pakai baju india dgn ala2 puteri gunung ledang .
Lepas je habis sesi photografi, aku kena bersiap pulak untuk majlis berinai. Sesekali nampak mcm cantik gak aku neh wakakakkaka... Tp baju tu mmg nampak classic betul mcm org dedulu. I LIKE :D
So, meh tengok gambar pada majlis malam berinai. Next entry majlis langsung TUNGGUUUU...








3 comments:

نوريسواندي عبدالوهاب said...

sedih eh cyg.. alhamdulillah segalanya dah selesai dengan baik.. moga berbahagia hubungan kita hingga ke akhir hayat...

idasazliana said...

Mek...am touched!
bergenang Ida baca part yg bila ayah mu tanya setuju ke tak tu :( haish..
Anak perempuan last plak tu eh. Mak mu sure lagi sedih tu kan, mek.
Haish...what a great feeling ek?

So, mek..i think u've chosen d best choice and d best man!

May Allah bles both of u happy forever.
Am happy for u,dear! :)

Next...Kakak...it's ur turn!! hihi..

cik jura said...

Tu arr.. part tu je aku rase sedih sgt sbb aku nampak dr jauh ayah aku datang mek :( terketar suara dia masa nk tya aku tuh. Si somak pun cakap masa ayah aku akadkan pun tangan dia ketar.