Wednesday, January 14, 2009

Majlis Bertandang

28/12/2008
Tibalah masa untuk aku bertandang ke umah perantin lelaki plak. Majlis sebelah abg aku neh dibuat dirumah mak saudara dia. Kiranya mak sedara dia nilah yang dah mcm mak dia sendiri sebab memang dari kecik lagi dia mmg rapat dgn makcik. Abg aku neh mak dia dh xde, jadi makciklah tempat dia bermanja dan mengadu nasib. Xpe ye abg lepas ni bleh bermanja dgn cyg plak ekekekek... Seawal pukul 9 pagi aku telah disiapkan oleh Kak Ann sebabnye mengikut perancangan, rombongan dari kg gemtam neh akan bergerak ke serting tengah pada pukul 11:30 pagi. Jadi sesapa yang datang lambat alamat kena tinggallah ekekkeke... Semua akan berkumpul dirumah aku dan gerak sama2. Sebanyak lebih kurang 25 bji kete dari sebelah keluarga aku datang untuk meraikan aku dirumah lelaki. Besh woo..time tuh sebabnye perantin dapat naik kete honda accord baru kuar dari kedai ekekek.. layanan istimewa dari tuan empunya kereta TQ. PAda hari tu aku pakai baju warna kuning keemasan disamping si somak dgn baju pahlawannya. Setibanya di serting, perantin terus diarak ke pelamin. Masa tuh aku kena lalu bawah kemah. lalu tengah2 antara meja makan tetamu. Isshhh.. malulah pulak time tuh semua mata tertumpu pada perantin yang nk lalu ekekek...

Rombongan perantin yang tiba di Serting Tengah




Bersanding sekali lagi ekekke..masa neh puas aku control ayu. Ish ramai giler orang pastu ader ke kompang tuh dia orang main dalam umah orang. IShhh..dalam hati aku ckp" main la jauh sket bingit la huhuhu.." tapi memang betul wa cakap lu. kalau aku dengar bunyi kompang je mesti aku rase debar2 sangat barulah terasa gemuruhnya ekekekek...

Bersanding lagi

Antara gambar yang sempat diambil bersama saudara mara





1 comment:

TIK TAK TIK said...

Hi Honey Boney..
Thpough I can't understand wt u wrote but certainly the pic are very nice ..the one which after makeup and before how the things got change..
u both loking like a blast ..
have a happy married life...ya ya Dont even dare to forget me..

Take care Sweet heart..