Tuesday, January 13, 2009

Hari Langsung

27/12/2008
Pada hari ni adalah hari kemuncak kemeriahan majlis di rumah aku. Seawal pukul 4 pagi dh ramai yg datang. Ada yang datang masak air, duk berbual, ader yg memesin kelapa ,sembelih lembu n memacam lg la. Selalunye aku ni liat sket nk bangun awal ekekeke..tp hari ni terpaksa bangun awal pagi nk kemas umah nk kemas bilik n tggu mak andam datang. dalam pukul 10pg kak Ann mak andam aku pun sampai. Masa tu aderlah sket terasa mcm raja sehari sebabnye org semua meninjau bilik pengantin nk tgk aku. Wakakakka..terasa mcm artis la pulak sbb ader sekali tuh makcik tu bwk anak dia masuk jumpa 'perantin', pastu aku pun salam la dgn makcik tu n anak dia. Aku pun xberapa kenal sape mungkin gak kengkawan parent aku kot. Sekali aku dgr budak tu cakap " Kakak cantik la" . wakakkaka...kembang beb ader org puji aku cantik tp dalam hati "Apelah adik neh, perantin mmg la cantik bila dh touch up". ni adalah hasil transformasi dr sebelum dan selepas


Selesai je aku bersiap maka bermulalah sesi mengambil gambar sakan sampai nk muntah huhuhu... terasa glamour sekejap sbb semua org nk ambil gambar dgn aku. Ishhh... jgn ler susah2 ekekekek. Sementara menanti kedatangan perantin lelaki, aku pun duk dalam bilik tuh, nk kuar mcm segan plak sbb ramai sgt org kat luar. Sampailah aku dengar bunyi paluan kompang menandakan perantin dh tiba. Meh tengok sesi bergambar ala2 syok sendiri :D


Tibalah masa untuk berarak bertemu dengan hencik somak yang pada hari tuh xde lah somak langsung, segak je kan abg kan ekkeke... dari jauh aku dapat lihat seperti hang tuah lengkap dengan tanjak, samping dengan capalnye datang. Aku panggil baju tuh baju pahlawan. Dulu masa aku ckp dgn makandam aku nk si somak ni pakai baju ala2 pahlawan, pening gak dia nk tangkap maksud aku baju yg macam mana aku maksudkan ekekek...
Saat kita disatukan.






Majlis selesai lebih kurang dalam pukul 4:30petang. Selesai je majlis semua kerusi, meja, pinggan mangkuk, periuk telah selesai dikemas. Bersemangat memasing nak menunggu malam neh. Sebabnye nilah acara yang dinantikan setelah lebih kurang 2 tahun. Last sekali ader joget lambak neh masa kenduri kawen noni n abg nazri. Setelah 2 tahun berlalu baru kali ni ader balik iaitu pada majlis aku. Terima kasih bebanyak pada 'Along'iaitu abg kandung aku sebab dia lah yang banyak membuatkan majlis aku ni lagi bertambah meriah dan gah. Terima kasih buatkan banner, tulisan kat dinding meja makan pengantin tuh,bunga api , karaoke dan yang paling best sekali ada live band. TQ along, really appreciate it. Malam tu teruja gak arr sebabnye aku n somak adalah orang yang akan membuka gelanggang sehati berdansa malam tuh. Kirenye merasmikan aturcara majlis lah ekekekke... Tengah2 aku bersemangat nk buka gelaanggagng sementara menantikan pengumuman, tetiba si somak ni bleh plak berbisik kat aku "Cyg , abg rase kalah lg berdebar masa akad nikah. Ni lagi teruk dari akad nikah" wakakkaka...sian hubby aku. Dia ni xberapa biasa dengan benda2 mcm neh. Tp aku dh bg warning malam neh mesti sporting ekekkek... Last2 skali dia plak yg lebih2 menari sakan. Dari malu2 terus je maraton joget lambat dari start sampai habis dalam pukul 1pagi. Ekekekek...macam tu lah sporting kan abg kan :D Jom layan gambar di malam sehati berdansa ekekekek.. Next entry Majlis bertandang ke rumah lelaki. TUNGGUU....



5 comments:

idasazliana said...

Gilee besttt!!! Wahh!!! besssttttt~~~~~~~~

cik jura said...

tu arr rugi korang xstay. Kan i dah ckp jgn balik eekekke...

نوريسواندي عبدالوهاب said...

ahakss.. wah bestnya.. perantin ada joget sekali tuuu..

Ayu said...

huk alaa.. kat seri menanti org nanes-nanes.. u all bergumbira berdansa.. hehhehe..
rugi nya akak x pek dtg mlm tuh.. aduhh..

cik jura said...

Ala kak ayu. yang pergi biarkan lah dia pergi. Nk wek mcm mano semuo eh dh dirancang dr awal. xkan nk batalkan. Hidup perlu diteruskan ekekekke...