Monday, June 22, 2009

Everyone can fly

14/6/2009-16/6/2009


Selama 3 hari aku berkesempatan untuk pergi melancong ke Langkawi bersama adik beradik aku dan ayah mertua . Saje je kite org nk bwk ayah g jenjalan naik kapal terbang. Penerbangan dari Kl-Langkawi pada pukul 12:30tghari. 2 hari sebelum nk pergi berkobar2 gila nk berjalan memasing ekekek.. tempat tinggal n kenderaan di sana semuanya kite org dh tempah online. Tp mmg puas hati arr.. sampai kat sana kite org sewa MPV mazda premacy. Hotel plak tempah 1 hari duk tepi laut & 1hari lagi duk tengah bandar. Hari pertama sampai kite org menginap di Malibest Resort pantai chenang. Tempat ni aku bleh arr sarankan pada sesapa yg nk g berbulan madu utk bermalam disini. dan suasananye mmg sesuai utk couple2. tempatnye pun bersih jee...mmg tepi laut . bukak pintu je bleh pijak pasir pantai. Waaahhhh...syokk wooo...

Nilah kawasan tempat kami menginap. Kalau korang perasan ader bilik atas pokok tp sewanye mahal sket arr...

Nilah MPV yang kite org sewa. besh naik kete neh. meraselah jugak membawaknye dari makam mahsuri ke pekan kuah ekekek...

Sesampainye di airport langkawi, destinasi petama yang dituju adalah waterworld langkawi. Tiket nak masuk mmg mahal. Adult RM28 kalau kite tunjuk maykad. Utk ayah mertua aku plak harga tiket warga emas kurang sket lah dari org lain. Tiket utk ayah RM 22. So total Aku+somak+ayah = RM78. Berjalan punye pasal , tutup mate je bayar wakakakak... Next destination selepas g waterworld, petang tu gak kite org g naik cable car. Huhuhu...aku rase dalam reramai yang pergi aku je yang cuak n kecut perut tgk ke bawah. Saat yang agak mencemaskan pada aku adalah setiap kali dia tukar stesyen. Huhuhu... kecutt...kecuttt... tp bila dh sampai atas mmg besh sgt view dari atas. Tp ape yang paling besh masa kite org pergi tuh, kite org bernasib baik dapat menyaksikan puting beliung (tornado) dari atas yang telah melanda dekat laut. Nampak dengan clear air kat laut tuh berputar. Mmg kaum gile dapat tgk live mcm tuh. Sempat gak aku snap gamba tuh tp ader dlm kamera kat kg. Nnt aku update gamba tuh next entry for 2nd day . Adioss...see ya next entry. Coming soon.


1 comment:

RoSe said...

amboiii bestnya jalan2 ek..nnt jgn lupa amik adiah kat blog lzi ek