Sunday, May 31, 2009

Test resepi lagi.

30/5/2009

Minggu ni si somak turun KL. Selalunye aku balik kampung tp minggu neh rase malas nak balik. So ape kate abg plak yg dtg sini ekekek..kenalah adilkan. Semalam petang entah macam mana tetiba aku cerita dgn si somak neh. aku jumpa 1 resepi nk buat roti sosej. Nampak dlm gamba mcm gebu n menarik je. Kalau aku buat entah arr same ke tak hasilnye mcm dlm gamba tuh. Dengan galakan yang diberi aku n somak pun kuar g giant kat kelana jaya neh utk cari bebahan. entah ader entah tidak bebahannye kat pasaraya huhuhu. dalam bebanyak bahan aku xjumpa tepung utk roti kat giant :( sedihnye. pastu aku pun xtau tepung utk roti tu mcm mana rupanye. Huhuhu..melihatkan aku yg dh nk ilang mood neh, si somak pun cakap kat aku " ala kite try je guna tepung gandum". Emmm..memandangkan ni percubaan pertama , so xpe lah kite guna tepung gandum. Erkk....bleh ke nk buat roti guna tepung gandum? Lantak arr labuu...


Bahan-bahan untuk membuat sosej roti

Doh yang telah siap dan akan dibahagikan 6 bahagian.

Sosej yang telah siap dipintal

Sosej2 ini akan di bakar selama lebih kurang 20 minit.

Taraaaaa...inilah hasilnya. Tp keciwa sket dgn hasil roti sosej neh. bau dah sedap dah, rupa pun cun sket arr

1 comment:

نوريسواندي عبدالوهاب said...

bakar roti.. tp mkn sosej je.. wakakakaka