Wednesday, February 11, 2009

Petani Moden


8/2/2009
Hari ni aku balik rumah gentam setelah 2 malam berada di serting. Nilah masa yang aku rasekan paling besh iaitu bila berada dirumah sendiri. Maklumlah sepupu sepapat aku neh ramai, tu blum kire lagi makcik2 n pakcik2 aku ekekek..Sekarang ni pun aku lihat si somak neh dh pandai bergaul dgn family aku terutamanye sepupu sepapat aku. Masa tengahari, abang aku n partner dia terdiri daripada (abg ipar aku, mahathir n abg mie) mengajak si somak neh join sekali g johol. Katenye n g tengok projek dijohol dan nk beli baja untuk projek dia org yang kat atas bukit kat umah aku tuh. Bukan main suke si somak neh dapat jalan ehh...xnk bwk bini pun :(
Lebih kurang dalam pukul 4 mcm tuh dia orang balik dari johol aku tengok ader sebuah lori pun ikut skali. Aku pun jengok arr ape plak yg dibelinye utk projek tanaman cili dia org tuh. Sekaliiii...lori tuh lalu, alamak mcm bau bangkai daaaa. Baja tahi ayam dalam 50 guni wakakkaka... So ni adalah projek abg aku dengan sepupu sepapat projek tanaman lada. Untuk permulaan aderlah dalam 350 pokok lada sebagai percubaan. Ekekekek.. kononnye nak jadi usahawan/siswazah tani lah neh :D
So hari neh dengan rasminye si somak sudah menjadi salah seorang ahli majlis untuk projek neh. Sebabnye dulu abg kandung (along) ader ckp dgn si somak neh" Ko nikah lps sah je sok jadi adik ipar along, bru bleh masuk projek kite org neh". So abggg..pasni kenalah rajin balik gentam tengok2kan projek tuh ye... yeeeeyy. Ader aarr alasan nk balik sana selalu ekekeke. Meh tengok operasi mengangkat baja taik ayam dan jugak projek lada neh.





Malam tuh mak aku ckp dgn si somak neh" esok tolong mak yee...kite buat batas mak nk tanam sawi plak" ekekke.. kirenye projek abg dgn mak arr tuh. So sblm tu dh pesan esok abg janagn bangun lambat sbb nak kena berkebun huhuhu...
Alahaiii...sian eh tengok si somak neh dh macam buruh kasar wakakak...


1 comment:

نوريسواندي عبدالوهاب said...

wahhh sape laa tu petani moden berbaju biru tu.. mmg ada gaya lah jadik petani.. muahahahaha..