Monday, January 25, 2010

Ikan ku beranak

25/1/2010

Sejak aku terjebak membela ikan dalam office neh rutin hidup aku dh bertukar. Selalunye kalau masuk je office pagi mesti bukak online paper (utusan@berita harian) tapi kali ni setiap hari aku sampai je office, aku akan bg ikan2 aku makan. huhuhuhu..tp pada haritu masa aku bg ikan makan tetiba aku nampak ikan aku dari 5 ekor dh tambah lagi 2 ekor. Hoyeehhhh...dia beranak la. So aku asingkan la anak dia tuh dalam 1 bekas lain. aku igtkan 2 ekor je maybe yg lenlain ibu dia dh makan anak ikan tuh kot. So aku tgk air dia keruh, tergerak la rasa hati nk tukar air tuh. bila aku asingkan je ikan tuh aku tgk ader lagi 2 ekor. Sungguh pelik ku rasa sbbnye bru je td aku alihkan ank dia ke bekas lain. Degan curiganya aku pun tinjau arr dlm balang tuh. Waakkakak...rupanya dia tgh beranak lagi. Tunggu punya tunggu last2 sampai 30 ekor anak dia. comey je kecik2. So terpaksalah aku jaga anak2 ikan ni skali dgn mama dia. Ader yg xdapat survive dan mati :(
Inilah ikan2 ku.



Saat kelahiran anak ikan

No comments: