Tuesday, July 7, 2009

Setitis air mata

7/7/2009

Semakin hari semakin banyak kes H1N1 dikesan seluruh negara. Kat sepital tempat aku keje nih pun sampai bukak 3 ward khas utk H1N1 neh. Tapi hari ni semua org telah diarahkan utk mendapatkan suntikan vaksin. Nama aku pun ader arr dlm senarai tuh. Kite org semua kena pergi ke ward 8D pukul 3:30ptg. Huhuu..berdebar2 neh dh lama xkena enjet wakakaka...
Jantung dupdapdupdap...
Disebabkan gemuruh sgt ader arr rase nk terkucil. So aku pun g arr membuang dulu sebelum g enjet. Sampai je kat ward 8D, skali aku nampak org yang aku kenal sgt ader kat sana. Huhuhu..rupenye nurse kak jamilah tu jaga staff clinic. Nampak je aku, terus akak tuh panggil. "Ha zura meh sini tulis nama. Ko org pertama" wakakak..hempeh tul memasing sukolah tu aku kena g dulu. lps je abis tulis semua detail yg dio nak tuh aku pun ader ar tya akak tuh sket. "Kak, kalau kite ambik suntikan ni ader efek aper2 tak?". akak tu ckp xde kesan sampingan tapi pada sesapa yang mengandung atau plan nk ada baby dio xbagi. mmg tak akan disuntik takut memudaratkan. Dengar je akak tu ckp mcm tu terus aku ckp kalau kite xtau mengandung atau tak? atau mmg plan nk ada xbleh lah ni. Wakakakak...kompom aku xkena enjet yeyehhhh...
So akak tu ckp dgn aku dia nk tlg buatkan UPT. sbb aku pun xtau diri aku. At last hasilnye -ve. It's ok aku leh terima lgpun akak tu ckp tu bukan final result. Sesetengah org sebulan lebey bru leh nampak kesan eh. Huhuu...balik pada tajuk entry aku neh. Ader org tuh dh lama xkena enjet kot atau dia mmg ader perasaan mcm dalam iklan derma darah tu "saya xbleh, saya takut jarum" wakakakka...dgrnye sampai gugur air mata setitik. Lepas tu aku tengok muke sensorang member aku yang kuar dari bilik procedure. huhuhu..memacam perangai arr korang neh. buat lawak lagi arr arr. Kang aku suh akak tu cocok kat montot tau arr. Wakakakakka...
Tapi yang pasti pas kena suntik kena posing dulu huhuhu... aku je yg selamat xkena enjet.

2 comments:

نوريسواندي عبدالوهاب said...

hah!!! -ve.. ishh ishh.. lom ada jeki lagi la neh..

Azli Rimon said...

huyooo siap posing ngan tukang cocok lagik tu